Monster samlar action RPG
Beundra är ett premium-rollspel som skapats av Cadabra Games. Det är ett action-RPG med fokus på monsterinsamling. Spelare kommer att kunna kalla på och kontrollera olika varelser för att kämpa vid deras sida när de ger sig ut på ett äventyr för att rädda landet och dess invånare.
Precis som Coromon eller Temtem, har Adore en stor uppsättning varelser för spelare att stöta på och fånga. Var och en av dem har unika styrkor och förmågor som möjliggör alla typer av lagkombinationer och kraftfulla synergier beroende på spelstil.
Varelser på landet
Adore utspelar sig i Gaterdrik, ett land fyllt av frodig grönska och hem för olika vilda djur. Du spelar som Lukha, en lärling för Adorören, individer som kommunicerar med och kontrollerar varelser. Draknar, Varelsernas Gud, har fallit och en förbannelse sprider sig överallt. Han gav dig den sista gnistan av sin kraft. Nu måste du leta efter ett sätt att återuppliva honom och upptäcka hemligheterna bakom hans undergång.
Striden i detta spel är lite annorlunda eftersom du inte slåss mot fiender direkt själv. Istället kallar du på varelser för att strida åt dig. Spelet har ett Synergi System som uppmuntrar teamwork och ger extra förmågor eller modifieringseffekter. Dina följeslagare har också Speciella Förmågor som kan utlösas när deras energimätare blir full för att utlösa kraftfulla attacker under svåra situationer.
Du kommer också att besöka gudastatyer som ger ut Egenskaper till dina varelser, liksom olika Runor och Artefakter som ökar deras stridsförmåga. Även om premissen för striden verkar engagerande, är den faktiskt lite enkel i praktiken. Det finns också en märkbar svårighetsgap mellan nivåerna, vilket kan få spelare att kämpa för att överleva, särskilt med en låg nivågräns och behovet av överdriven nötning för att få tillräckligt med bra resurser.
Eld och glöm
Adores visuella är trevliga, historien är intressant, och dess spel låter dig spela baserat på din stil. Medan det första förblir sant, är det senare i slutändan lite undermåligt. Striden är helt enkelt för enkel för att vara engagerande och saknar viss djup. Spelet blir också repetitivt och kan vara onödigt svårt ibland, särskilt om du inte är typen som spenderar otaliga timmar med att nöta för nivåmaterial och utrustning.



